mei 16, 2011

Café

Het café is zo goed als leeg. Een zwartharige, slanke en ietwat verlopen dame achter de toog, en ik, eenzaam aan een ronde tafel met vier stoelen, zijn de enige aanwezigen van dit moment. Een kop koffie dampt een veelbelovend aroma mijn kant uit. Regen trekt druppelsgewijs onbestendig bruinachtige strepen over de waarschijnlijk lang niet gelapte ramen, en door mijn spiegelbeeld.Buiten zie ik iemand oversteken, snel nog even door rood licht, tussen de net optrekkende auto's door. Een van de bestuurders roept iets onaardigs, maar de jachtige jaywalker laat zich niet van de wijs brengen en haalt de overkant. Op de radio speelt Roxy Music "both ends burning" en ik kan het niet helpen dat ik denk: de juiste manier om van het roken af te komen. Dan wordt er gesproken over Ajax' dertigste overwinning.
De dame achter de toog laat een glas vallen, helder brekend kristal. Ik reken af en verlaat het pand, mijn pad vervolgend naar nergens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten